Czy wyobrażasz sobie pracę w gastronomii bez idealnego sprzętu do gotowania i przygotowywania składników? Absolutnie jest to niemożliwe. Praca bez tych narzędzi zajęłaby wieki, a klienci rozmyśliliby się już na starcie jeśli chodzi o posiłek. Dobry sprzęt, to gwarancja sukcesu i wielkie ilości klientów w restauracji, a nawet przydrożnym barze. Nie warto na tym oszczędzać, a warto zainwestować, aby móc na tym zyskać.
Przede wszystkim garnki – musza być solidne, duże i wytrzymałe. Lepiej od razu zainwestować w dobry gatunek, ponieważ ich eksploatacja będzie bardzo duża, przez co ich żywotność będzie spadać. Kup coś, co jest dobre gatunkowo i cena o tym od razu świadczy. Zaufaj sprawdzonym firmom – bezcenne będą fora internetowe, na których są polecane tego typu przedmioty do swoich gastronomii. Po drugie, zainwestuj w dobre noże – nie ma nic gorszego, niż tępe noże, z których nie ma żadnego większego pożytku. Nie oszczędzaj na tym! Następnie, pomyśl o dobrych powierzchniach użytkowych w swoim lokalu. Szefowie kuchni oraz pomocnicy muszą mieć miejsce, gdzie będzie można przygotowywać posiłki zgrabnie, szybko i wygodnie. Nie bez znaczenia będzie również kilka dodatków gastronomicznych, które ułatwią czas przygotowywania posiłków – do jednych z takich rzeczy należy szatkownica do warzyw. Kroi równo, szybko i bezpiecznie, przez co praca skraca się o połowę.
Nie bez znaczenia będą również dodatki, takie jak przyprawy. Zainwestuj od razu w duże tubki przypraw, najlepiej tych naturalnych, które uświetnią każdy posiłek. Ustal menu ze swoim szefem kuchni, które będzie odpowiadać tematyce lokalu. Jeśli zakładasz kuchnię włoską, nie staraj się na siłę wprowadzić do menu, aby zwiększyć pozycję na przykład typowo polskich pierogów. To grzech, który fatalnie wygląda i z pewnością nie przyciągnie tych najbardziej bogatych, a co za tym idzie, wymagających klientów. Nie zapominaj również o urządzeniu lokalu w stylu, w jakim planujesz. Jeśli będzie to kuchnia śródziemnomorska, kolor niebieski powinien być wiodący. Na sam koniec, wprowadź banery i ulotki reklamowe, które zachęcą klientów do odwiedzenia miejsca.